Haber

Akşener: “Parti Başkanlık Sistemi kurumlarımızın içini boşalttı, kurum olarak devlet aklı diye bir şey kalmadı”

İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, “Şunu söylemeliyim ki bu tek adam sistemi, parti başkanlık sistemi kurumlarımızın içini boşalttı, kurum diye bir şey yok, devlet aklı diye bir şey yok. Sonuç olarak, liyakat ortadan kalktı.” Zelzele bölgesinde salgın tehlikesi olduğuna dikkat çeken Akşener, kimsesiz çocukların çeşitli nedenlerle çalınabileceğini, buna karşı dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta meydana gelen 2 büyük depremden etkilenen Adıyaman’ı bugün ziyaret etti. Besni ilçesinde depremzedelerle birlikte çıkan Akşener, incelemelerin ardından yaptığı basın açıklamasında şunları söyledi. :

“SALGIN GÖRÜNÜMÜNDEN KORKUYORUZ”

“Depremden sonra bölgeye giden milletvekilleri ve genel başkan yardımcılarından oluşan heyetten bölge hakkında bilgi almaya başladık. Bu bilgiler ışığında her kapıyı çaldık ve çalmaya devam ediyoruz. mümkün olduğu kadar çok hayat kurtarılabilir.Bir hayat.Sayı değil,hayattır.Enkazdan sağ salim çıkması için elimizden geleni yaptık.Muhalefetin halkın avukatı olması gerektiğine inanıyoruz.Bizim bir davamız var. sesinizi duyurmak göreviniz.Devletin de görevi var sizin sorunlarınızı çözmek.Onlara çok iş düşüyor.Bizim bir proje yapıp o sesi iletmemiz lazım.

“ANNE VE BABASINI KAYBEDEN ÇOCUKLAR ÖZELLİKLE DİKKATE ALINMALIDIR”

Bugünkü incelemelerimde şunu görüyorum: Gıdaya erişim kolaylaştı. Orada bir sorunumuz yok. Suya erişim çok zordu. Orada da bir sorunumuz yok ama şu anda iki derin sorunumuz var. Biri barınak, buna bağlı olarak ısınma. Tüplerle hem ısıtma, hem aydınlatma hem de pişirme konusunda bir çalışma var. Sahadan aldığımız bilgiler ışığında Cumhurbaşkanı’na ilettim. Bununla başladı. Artık ilaç. Bir salgın çıkmasından endişe ediyoruz. Ben 99 beyin sarsıntısını yaşamış bir insanım. O gün ile bugün arasında fark var. O gün yazdı, bugün kış.

Isınma ve barınma sıkıntısı yaşıyoruz. Bunlar bir an önce tamamlanmalıdır. Diğer bir konu da tuvalet ihtiyacıdır. Bayanlar bunu söyleyemez ama tuvalet ihtiyacı çok fazladır. Bu kadınlar için çok zordur. Çadır kente gittik güzel ama iki tuvalet yapmışlar. Bunun için zamana ihtiyacı var. Anne babasını kaybetmiş çocukların özel ilgiye ihtiyacı vardır. Böyle dönemlerde çocuklar çalınır. Org için çalınır, satış için çalınır, başka şeyler için çalınır. Annesini babasını kaybetmiş evlatları Allah rızası için devletin kurumlarına teslim edin. Diyelim ki bize ulaşamadınız, bizi arayın. Bizi arayın, teslim edelim. Lütfen yalvarırım; Küçük çocukları kovalayacaksınız.

“PARTİ BAŞKANLIK SİSTEMİ KURUMLARIMIZI BOŞALTTI”

Yaraları sarmak konusunda giderek daha ustalaşabiliriz. Milletimizin öngörüsü, dirayeti ve yardımlaşma duygusu inanılmazdır. Hepimiz birimiz hepimiz için anlayışımız ortaya çıktı. Bunu hep birlikte görüyoruz. Bu çok değerli ve kıymetli. Bu milletin mensubu olmaktan büyük gurur duyuyorum ama bu dönemde bir şey görüldü; Esnaf gibi geziyorum. Esnaf dükkânlarında hiçbir zaman partimi övmedim, başka bir partiye asla iftira atmadım. Sadece dinledim ve ilettim. Burada bu kadar seyahat ediyorum. Yangın söndürmek için seyahat ediyoruz. Yangından mal kaçırmak için acelemiz yok. şunu söylemeliyim; Bu tek adam sistemi, Parti Başkanlık Sistemi kurumlarımızın içini boşalttı, kurum diye bir şey yok, devlet aklı diye bir şey yok. Sonuç olarak, liyakat kayboldu. Bugün onu sadece senin aracılığınla iletiyorum. Elbette günü geldiğinde farklı açıklamalarda bulunacağız. arkadaşlarımla ziyaret ettim. Buradan edindiğim her bilgiyi bizzat ileteceğim. Uygulanmasını takip edeceğim, Adıyaman’ın sesi olmaya çalışacağız.”