Haber

Ticaret Bakanlığı’ndan haksız kazanç elde edenlere 51,9 milyon TL ceza

Ülke genelinde fahiş fiyat artışlarına izin verilmiyor.

Denetimleri sıkı tutan Ticaret Bakanlığı, vatandaşları zor durumda bırakarak fahiş fiyat talep eden firmalara ceza kesiyor.

Öte yandan, haksız kazanç elde eden satıcıların önüne geçmek için denetimler sıkılaştırılıyor.

Bu kapsamda tüketici davranışlarını manipüle eden karanlık ticari tasarımlar Reklam Konseyi tarafından incelenmiştir.

51,9 milyon TL idari para cezası

8 Ağustos’ta yapılan Reklam Kurulu toplantısında görüşülen 139 belgeden 117’si gelenek dışı bulundu.

Söz konusu reklam ve ticari uygulamaların durdurulması ile birlikte 8 milyon 51 bin 345 TL idari para cezası ve her iki belge için ayrı erişim kısıtlama tedbiri uygulanmasına karar verildi.

Böylece, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 8 ayında Meclis gündemine alınan toplam 1.392 belge hakkında görüş ve değerlendirmeler yapılarak toplam 51 milyon 909 bin 874 TL idari para cezası ve 36 belge askıya alındı. aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.226 belgeye karşı. Belgeye erişimin engellenmesine de karar verildi.

117 belge mevzuata aykırı

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şöyle:

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu’nun 336 sayılı toplantısı 8 Ağustos 2023 tarihinde yapıldı. Toplantı içeriğinde vatandaşlarımızı mağdur eden ticari fiiller, aldatıcı reklamlar ve haksız rekabete yol açan uygulamalar incelendi.

Reklam Kurulu’nun Ağustos ayı toplantısında görüşülen 139 belgeden 117’sinin mevzuata aykırı olduğu tespit edilerek söz konusu reklam ve ticari uygulamaların durdurulması ile birlikte 8.051.345-TL idari para cezası uygulanmasına, ayrıca 2 belge içinde bir erişim sorunu.

8 ayda Kurul gündemine alınan toplam 1.392 belge değerlendirildi.

Böylece, Reklam Komisyonu tarafından yılın ilk 8 ayında Meclis gündemine alınan toplam 1.392 adet belge hakkında görüş ve değerlendirmeler yapılmıştır. Belgeye ayrıca erişimin engellenmesine karar verilmiştir.

Tüm dünyada “Dark (Commercial) Patterns” olarak bilinen, ülkemizde ise “Dark (Commercial) Patterns” olarak bilinen ve son dönemde reklam sektörünün yükselişiyle birlikte Reklam Kurulu’nun radarına giren ticari uygulamaların arttığı gözlemlendi. dijital pazarlar, tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde bozacak biçimlerde ortaya çıktı. Kurul’un bu ayki toplantısında ana odak noktası “karanlık ticari tasarımlar” oldu.

Buna göre, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle karanlık tasarımlara ilişkin düzenlemeler hayata geçirildi. Manipülatif orta yüz tasarımları, seçenekler veya kelimeler gibi araçlarla, tüketicilerin dijital ortamlarda, özellikle internet üzerinde karar verme veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkileyen veya satıcı veya sağlayıcı lehine değişiklik yaratmayı amaçlayan tekniklerin kullanılması Olağan koşullarda verecekleri kararlarda dürüstlük kurallarına aykırıdır. haksız ticari uygulama.

Bu kapsamda, Reklam Kurulu’nun 336 sayılı toplantısında, tüketicilerin dijital ortamlarda karar verme veya tercih yapma iradesini olumsuz yönde etkilemek, önceden belirlenmiş seçenekleri tüketiciye sunmak amacıyla uygulamalarda bulunan firmalara yaptırımlar uygulandı. tüketicileri makul seçimlere yönlendirmek için diğer seçenekleri zorlaştırmaktır.

Toplantı içeriğinde bir kamu kurumu izlenimi verilerek finansal okuryazarlığı düşük tüketicilerin deneyim ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesi sonucunda muhatabın tedbir amaçlı durdurulmasına ve erişimin engellenmesine karar verildi.

Bakanlık olarak tüketicileri manipülatif uygulamalardan kaynaklanan haksız rekabet, ticaret ahlakı ve alışılmamış durumlardan ayrıştırmak, tüketici tercihlerini şeffaf ve doğru bilgi akışı çerçevesinde gerçekleştirmek amaçlanmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu